بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

شکست نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر فوتبال| «کیان» حریف «خاتون» نشد

  • کد خبر: ۸۷۸۶۶
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
شکست نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر فوتبال| «کیان» حریف «خاتون» نشد
شکست نخستین نماینده خراسان رضوی در هفته اول لیگ برتر فوتبال بانوان رقم خورد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در نخستین گام از لیگ برتر فوتبال بانوان، «کیان»، اولین نماینده خراسان رضوی در تاریخ لیگ برتر، از «خاتون بم» در نیشابور میزبانی کرد. اما اولین رویارویی، امتیازی برای دختران سرخ‌پوش و سیمرغ نشان «کیان» نداشت و بمی‌ها با دست پر و اولین پیروزی راهی کرمان شدند.

ظهر پاییزی ۲۲‌آبان، دوباره بانوان فوتبالیست سراسر ایران بعد از ۸‌ماه، برای رسیدن به جام طلایی‌رنگ فصل‌۱۴۰۰ راهی لیگ برتر شدند. تمامی رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر از ساعت‌۱۳ روز شنبه، ۲۲ آبان، برگزار شد. مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران، اعلام کرده که بازی‌های لیگ را از نزدیک رصد خواهد کرد و در اولین هفته به تماشای دیدار ۲ تیم البرز و سپاهان از روی سکو‌های ورزشگاه نشست. در این هفته دیدار شهرداری سیرجان با همیاری آذربایجان غربی به‌دلیل حضور شهرداری سیرجان در جام باشگاه‌های فوتبال آسیا به تعویق افتاد.

جدال اولین‌ها در نیشابور

اولین بازی به دیدار پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر فوتبال بانوان در مقابل تیم تازه‌وارد لیگ اختصاص پیدا کرد. در‌واقع تیم خاتون بم یا همان شهرداری بم سابق، در‌حالی در هفته نخست به‌مصاف کیان نیشابور می‌رفت که این تیم حتی یک‌دقیقه نیز تجربه لیگ‌برتری نداشت و همین موضوع به جذابیت این بازی اضافه می‌کرد. کیان نیشابور اولین تیم تاریخ فوتبال بانوان خراسان رضوی است که توانسته است به لیگ برتر کشور راه پیدا کند.

موضوع جالب‌توجه، هم‌نام‌بودن سرمربیان هر ۲ تیم بود. در تیم بم، مرضیه جعفری سکان‌دار بود و در تیم میزبان، سهیلا جعفری هدایت یک تیم لیگ‌برتری را برای اولین‌بار به کارنامه کاری خود اضافه می‌کرد.
کیان در آستانه شروع لیگ از سهمیه بازیکن‌های آزاد استفاده نکرد و با ترکیبی نسبتا بومی به میدان آمد.

مرضیه جعفری، سرمربی بمی‌ها، که ابتدای سال پسر جوان خود را از دست داده بود، یک هفته مانده به شروع لیگ برادرش را نیز از دست داد و با‌وجود حال روحی نامساعد، در بازی روز شنبه تیمش را در نیشابور همراهی می‌کرد. نایب‌قهرمان فصل قبل زهرا خواجوی، بانوی رکورددار کلین‌شیت، را درون دروازه داشت و زهرا قنبری در نوک حمله قرار گرفته بود. همچنین سمانه چهکندی و سارا دیدار، ۲ فوتبالیست خراسانی تیم خاتون بم بودند.

در‌نهایت بمی‌ها با سابقه ۷ قهرمانی، در نخستین بازی فصل جدید در زمین تختی نیشابور به‌مصاف کیان رفتند و توانستند ۵‌بر ۰ حریف خود را شکست دهند. نگین زندی، ستاره سرعتی بمی‌ها، هت‌تریک کرد و زهرا قنبری، خانم‌گل فوتبال زنان ایران، نیز توانست ۲ گل دیگر تیمش را به ثمر برساند. این ۲ بازیکن نشان دادند رقابت سختی برای خانم گلی امسال خواهند داشت که البته باید منتظر رونمایی از شهرداری سیرجان و افسانه چترنور هم در هفته‌های بعدی بود. سرخ‌پوشان کیان، اما در اولین تجربه لیگ‌برتری خود برابر یکی از بهترین گلر‌های برتر کشور، پایشان به گل‌زنی باز نشد.

گل کیمیا، کافی بود

اما دیدار جذاب بعدی به‌ویژه برای مشهدی‌ها دیدار ملوان بندرانزلی با تیم زارع باتری سنندج بود. ملوان هفته گذشته ۳ بازیکن مشهدی را جذب کرد. کیمیا کافی، هلیا پیلتن و فاطمه عباسی ۳ بازیکن خراسانی بودند که لباس آبی‌رنگ ملوان را در این فصل به تن کردند. قوی سپید انزلی در تکاپوی تکرار روز‌های خوش است و شاگردان معصومه جهان‌چی زودتر از سایر تیم‌ها در سواحل خزر تمرینات خود را شروع کرده بودند.

حریف و میزبان نخست آن‌ها تیم زارع باتری بود. نماینده کردستان پیش‌از‌این با نام وچان در لیگ حاضر بود و امسال با تغییر اسپانسر و حفظ کادرفنی پا به میدان رقابت گذاشته است. اما در این بازی گل‌زنی کیمیا کافی، بازیکن جوان مشهدی، برای انزلی‌چی‌ها کافی بود و آن‌ها را به نخستین ۳ امتیاز شیرین این فصل رساند.

بازی‌های کم‌گل در شهر‌های دیگر

سپاهان اصفهان یکی دیگر از مدعیان قهرمانی در ورزشگاه انقلاب کرج در مقابل هیئت فوتبال البرز، کار سختی را داشت و در‌نهایت با تک‌گل مرضیه نیکخواه به پیروزی دست پیدا کرد. ذوب‌آهن، دیگر‌تیم اصفهانی لیگ برتر فوتبال زنان، در مصاف با پالایش گاز ایلام در ورزشگاه فولادشهر در فاصله ۲‌دقیقه با درخشش سلاله شاطری و سمیه فیضی توانست نخستین ۳ امتیاز فصل را از آنِ خود کند. تقابل تیم‌های سارگل بوشهر و ملی‌پوشان شهرکرد هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. ملی‌پوشان شهرکرد نیز تیم تازه‌وارد لیگ برتر است که این هفته تنها‌تساوی هفته را رقم زد.

میهمانان، برنده‌های هفته نخست

در اولین هفته از لیگ برتر فوتبال بانوان، ۹ گل در ۵ بازی رد‌و‌بدل شد که ۵ گل آن به دیدار نماینده خراسان و بم اختصاص داشت. یک بازی معوقه، یک تساوی و ۴ پیروزی و شکست رقم خورد. در این هفته همه میزبانان به‌جز ذوب‌آهن اصفهان، از میهمانان خود شکست خوردند و شانس با میهمانان یار بود. در پایان این هفته خاتون بم با تفاضل گل بهتر در رده نخست قرار گرفت و تیم‌های ذوب‌آهن، سپاهان و ملوان، هم‌امتیاز با یکدیگر، به‌ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفتند.

از‌سوی‌دیگر کیان نیشابور با شکست سنگینی که در هفته اول متحمل شد، با گل خورده بیشتر در انتهای جدول دوازده‌تیمی قرار گرفت. در جدول گل‌زنان نیز ۲ بازیکن بمی صدرنشین هستند و ۲ بازیکن مشهدی ملوان نیز با یک گل زده در جمع ۵ گل‌زن برتر لیگ قرار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->